Výhody

Ocenění GREEN BRANDS přináší následující výhody:

 

• Zlepšení renomé u zákazníků.

• Zlepšení a zjednodušení získávání nových zákazníků.

• Zlepšení image společnosti.

• Snížení provozních a výrobních nákladů díky auditu a poradenství.

• Zlepšení a zvýšení motivace zaměstnanců.

• Podložené a dokumentované odlišení se od konkurence.

• Důkaz pro společnost, že jejich produkt je udržitelný a šetrný k životnímu prostředí.

 

Pečeť GREEN BRANDS je mezinárodně uznané rozhodovací kritérium pro akviziční a tržní chování v oblasti B2B a B2C. Zaručuje vynikající hodnotu znovupoznání: spotřebitelé mohou identifikovat ty značky, které se zasazují vysokou měrou o ochranu životního prostředí, udržitelný rozvoj a příznivé životní a výrobní podmínky. Pouze vyznamenané značky smějí používat pečeť při celkové komunikaci a pro reklamní účely – na displejích, dopisním papíře, obalech, na internetu atd. Pečeť GREEN BRANDS je uzpůsobena pro Českou republiku a je platná na dva roky, poté může být značka znovu nominována a pokud úspěšně projde validací a schválením Odborné poroty, značka získá pečeť s jednou hvězdou. Tři úspěšná získání GREEN BRANDS ocenění znamenají již dvě hvězdy na pečeti a čtyři úspěšná získání GREEN BRANDS ocenění znamenají nejvyšší počet, a to tři hvězdy na pečeti. 

 

Pečeť GREEN BRANDS je chráněna ve víc než 30 zemích po celém světě a může být proto užita pouze podniky, které úspěšně prošly validací i schválením Odborné poroty. 

 

Cyklus udělování ocenění GREEN BRANDS je v každé účastnické zemi dva roky. Do dnešního dne byla pečeť udělena v těchto zemích: 

 

ČESKÁ REPUBLIKA

 
 

 

RAKOUSKO

 

GREEN BRAND Austria 2011 / 2012GREEN BRAND Austria 2012 / 2013GREEN BRAND 2013 / 2014REEN BRAND Austria 2014 / 2015GREEN BRAND Austria 2015 / 2016

 

GREEN BRAND Austria 2016 / 2017GREEN BRAND Austria 2017 / 2018 BRAND Austria 2018 / 2019

 

 

 

NĚMECKO

germany_1213GREEN BRAND Germany 2016 / 2017GREEN BRAND Germany 2015 / 2016GREEN BRAND Germany 2016 / 2017GREEN BRAND Germany 2017 / 2018

 

GREEN BRAND Germany 2018 / 2019

 

Každá vyznamenaná značka obdrží certifikát jako potvrzení o získání pečetě GREEN BRANDS a oprávnění ji užívat v uvedeném dvouletém období. Předání certifikátu je i první dobrá příležitost v rámci ceremonie získat mediální pozornost. 

 

Zde jsou příklady certifikátů, které byly značkám uděleny: 

 

GREEN BRANDS strategicky spolupracuje s mediálními domy, vydavatelstvími, online medii, aby tak zajistila oceněným značkám příznivý mediální zájem, a to nejen u spotřebitelů, ale i obchodních partnerů, viz aktuality

 

ČESKÁ MÉDIA, která uveřejňují naše výstupy:

 

    a další, viz aktuality

 

Našimi zahraničními mediálními partnery jsou: 

 

Rakouští mediální partneři:

 

Oliv -Zeitschrift                BIORAMA               APA OTS                            

 

 

Němečtí mediální partneři:

 

                    Lohas-Magazin.de    Global Magazin

 

Díky validačnímu řízení jsou dokumentována slabá místa značek v relevantních oblastech ochrany životního prostředí, a které tak mohou velkou měrou přispět k vytvoření povědomí o potřebné změně vlastního chování značky a výrobních procesech. Z toho plynoucí poznatky k restrukturalizaci mohou vést mimo jiné ke značnému snížení provozních a výrobních nákladů. Podniky tak mají možnost vypracovat v rámci schůzek, školení a workshopů cesty k řešení a zlepšení své úrovně „indexu  GREEN BRANDS“. Workshopy jsou nabízeny nezávislou společností, která se zaměřuje na podnikové poradenství týkající se ochrany klimatu a udržitelného rozvoje.

 

Tyto schůzky či semináře jsou dostupné nejen podnikům a značkám, které již byli oceněni  GREEN BRANDS, ale zejména těm podnikům a značkám, které nedosáhly dostatečné hranice „indexu  GREEN BRANDS“, a mají tak zájem na zlepšení stavu udržitelnosti svých podnikových aktivit. Podniky a značky totiž musí být plně podporovány ve svém úsilí na poli ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje, aby mohli být znovu nominovány na ocenění  GREEN BRANDS. Díky našemu speciálnímu školení, podniky a značky mohou významně zlepšit svůj stav udržitelného podnikání. Tyto služby jsou nabízeny na dobrovolné bázi podle individuálních požadavků a zpětné vazby podniků a značek

 

Po úspěšném ukončení dvouletého cyklu je v každé účastnické zemi pořádána slavnostní Gala akce GREEN BRANDS:

 

• V rámci exkluzívní slavnosti je značkám udělen jejich oficiální status GREEN BRANDS, resp. pečeť GREEN BRANDS

• Mimo oceňované značky je v každé účastnické zemi oceněna i Osobnost GREEN BRANDS za významné počiny v oblasti ochrany životního prostředí, zmírnění dopadů na změny klimatu, udržitelného rozvoje atd. 

• Ze strany našeho mediálního partnera je také vyhlášena Zvláštní cena GREEN BRANDS

• Za účelem dosažení hojné účasti médií a získání značného respektu pro oceněné „zelené značky“, spolupracuje GREEN BRANDS s mediálními partnery. Přitom je kladen velký důraz na to, aby přítomnost médií byla zajištěna jak v oblasti obchodu, tak v oblasti spotřebitelského trhu. Pozornost médií je totiž obrovská. 

• PR aktivity doplňkově zajišťují pozornost u médií, spotřebitelů a v oboru podnikání značek. Tímto se dostane právě i malým a středně velkým podnikům značné pozornosti, kterou si ji často samy dovolit nemůžou. 

• Navíc Gala akce GREEN BRANDS je skvělou příležitostí na navázání obchodních kontaktů s hosty ze světa udržitelného rozvoje, ekonomie, politiky, médií atd. 

• Na závěr stojí za zmínku, že pořádání Gala akce je klimaticky neutrální a šetrné k životnímu prostředí. 

 

Po úspěšném ukončení dvouletého cyklu je v každé účastnické zemi distribuována publikace GREEN BRANDS:

 

• Všechny vyznamenané značky jsou představeny a zdokumentovány ve velkoformátové exkluzivní publikaci.

• Výroba publikace je klimaticky neutrální a užité zdroje i moderní postupy výroby jsou šetrné k životnímu prostředí.

• Publikace GREEN BRANDS vychází každé dva roky ve vysokém nákladu a je distribuována a prodávána knihkupectvími, svazy a mediálními partnery. 

• Navíc je publikace zdarma zasílána institutům pro výzkum trhu, tiskovým agenturám, obchodním komorám, hospodářskému tisku, ministerstvům a vybraným vedoucím osobnostem předních marketingových a reklamních agentur. 

• Všechny oceněné značky obdrží kopie publikace, která je dobrým nástrojem pro interní i externí komunikaci ekologické udržitelnosti značky. Na vyžádání může být přebal publikace na míru doplněn logem podniku. 

 

 

Projděte si publikace online ve formátu e-knihy!

Třetí publikace GREEN BRANDS Rakousko 2016 byla vytištěna a prezentována u příležitosti Gala akce ve Vídní 28.11.2016. Tištěnou podobu publikace můžete objednat přímo od GREEN BRANDS za exkluzivní cenu 35 EUR zahrnující poštovné a balné. V případě zájmu nás prosím neváhejte kontaktovat na: Norbert.Lux@green-brands.org

 

 

Projděte si publikace online ve formátu e-knihy!

Třetí publikace GREEN BRANDS Německo 2017 byla vytištěna a prezentována u příležitosti Gala akce ve Frankfurtu nad Mohanem 13. listopadu 2017. Tištěnou podobu publikace můžete objednat přímo od GREEN BRANDS za exkluzivní cenu 35 EUR zahrnující poštovné a balné. 

V případě zájmu nás prosím neváhejte kontaktovat na: Norbert.Lux@green-brands.org

PŘÍKLADY POUŽITÍ PEČETĚ GREEN BRANDS

OHLASY OCENĚNÝCH ZNAČEK

Franz Studener

Generální ředitel společnosti Erdal GmbH, výrobce čisticích prostředků Frosch.

 

„Skutečnost, že výrobky značky Frosch získaly ocenění GREEN BRANDS již počtvrté za sebou dokazuje, že se nejedná o nahodilý a náhodný proces. Právě naopak. To, že jsme nyní nově získali toto ocenění i v České republice, ukazuje na správně zvolenou cestu. Jsme již více než 30 let průkopníky v oblasti udržitelnosti a nadále v této cestě pokračujeme,“ uvádí Mag. Franz Studener, generální ředitel společnosti Erdal GmbH, výrobce čisticích prostředků Frosch.

Olga Stanley

Manažerka komunikace ROSSMANN

 

„Úspěch našich značek Alterra a enerBIO v této významné soutěži nás velmi těší. Uvědomujeme si, že naši zákazníci oceňují především kvalitní služby a ochotný přístup a jsme rádi, že se naše privátní značky staly jedněmi z prvních oceněných na našem trhu. Představuje to pro nás důležitou zpětnou vazbu i ocenění naší snahy poskytovat zákazníkům dostupné produkty odpovídající zelené a udržitelné filozofii,“

 

Thomas Fleckenstein

Marketingový ředitel Lokay

 

„Ve své funkci marketingového ředitele jsem se setkal s řadou nabídek na odlišení se od konkurence prostřednictvím nových „zelených“ štítku, certifikací či ocenění. Jelikož jsem také environmentálním manažerem naší společnosti s certifikací EMAS, pečlivě tyto nabídky ověřuji, a to nejen s ohledem na jejich vnější účinek, ale především na jejich kvalitu. Dotazník GREEN BRANDS mě přesvědčil svým rozsáhlým obsahem a spektrem krytých oblastí. Není to proto laciné ocenění, ale certifikace založená na vědě. Můj dojem byl potvrzen i vynikajícím vyhodnocení auditu: zjistili jsme naše silné a slabé stránky společnosti, které se v jednotlivých oblastech staly jasnými indikátory vyjádřených v procentech a graficky. Pro mě je tak dobrý nástroj pro zlepšování slabých míst v naší společnosti. Při dalším získání ocenění GREEN BRANDS bude zajímavé sledovat náš progres v daných ekologických kategorií. Jsem si jist, že se opět zúčastníme.“

Michaela Reittererová

Majitelka hotelu Boutique hotel Stadthalle

 

„Postup znovu získání ocenění byl pro nás velice vzrušující. Vytváří totiž nové povědomí o projektech, které jsme naplánovali, ale neuvedli v činnost. Získali jsme tak externí impuls pro interní procesy a jsme tak spokojeni s potvrzením o cestě, kterou jsme podnikli. Obzvláště, pokud se nám podaří se výrazně zlepšit jako jako posledně. Nemilosrdně tak audit ukazuje, že vždy je třeba se zlepšovat a neusnout na vavřínech.”

Eckhard Bölker

Výkonný ředitel Bonifatius

 

„… kromě toho jsme si již odnesli mnoho užitečných návrhů z auditu a nyní je začínáme integrovat do našeho pokračujícího vývoje společnosti. I jen proto Vám velmi děkujeme.“